Bijstandverleners staan 24/7 paraat voor jou
24 uur per dag, 7 dagen per week zijn bijstandverzekeraars en bijstandsverleners in de weer voor hun verzekerden. Per jaar ontvangen de oproepcentrales ruim 1 miljoen oproepen. In de vakantieperiodes zien ze duidelijke pieken.
Wat doet een bijstandverlener? Hij of zij:
- Geeft gehoor aan de oproepen van haar klanten
- Communicatie met de klant over het verloop van de dienstverlening
- Verleent de nodige bijstand volgens bepaalde procedures en afspraken
- Contacteert eigen verplegers en artsen indien nodig
- Communicatie met de dienstverleners ter plaatse
- Voert probleemanalyses uit (identificatie van het contract, het controleren van de onderschreven waarborgen en informatie)
- De opvolging van de dossiers wordt verzekerd
- De kwaliteit van de geleverde diensten wordt geleverd
- Komt in actie in noodsituaties (vaak met diensten – in natura – ) evenals in latere stadia (terugbetaling van kosten die gemaakt zijn)