Touring Verzekeringen

Touring Verzekeringen

Touring VerzekeringenTouring Verzekeringen is de Belgische marktleider in directe verzekeringen. Bijna 140.000 Belgen hebben vertrouwen in Touring Verzekeringen om hen bij te staan in moeilijkheden.

Sinds 1996 biedt Touring Verzekeringen een antwoord op een eenvoudige, maar essentiële doelstelling: volledige formules aanbieden voor autoverzekeringen, motorverzekeringen en brandverzekeringen.

Professionalisme, integriteit, pragmatisme, innovatie en teamspirit zijn de waarden die Touring Verzekeringen hoog in het vaandel draagt.

  • Professionalisme
    Touring Verzekeringen volgt met aandacht de evolutie van de manier van leven van onze verzekeringsnemers. Om haar verzekeringsnemers zo tevreden mogelijk te houden, past Touring Verzekeringen haar producten geregeld aan.
  • Integriteit
    Touring Verzekeringen focust haar filosofie op menselijke waarden: beleefdheid, loyaliteit, eenheid, openheid en respect. Ze bieden een luisterend oor aan haar verzekeringnemers.
  • Pragmatisme
    Touring Verzekeringen behandelt meer dan 2.000 telefoonoproepen per dag en maakt er een punt van om haar dossiers snel af te ronden, ongeacht de omvang ervan.
  • Innovatie
    Touring Verzekeringen ontwikkelt unieke formules die beantwoorden aan de noden van haar klanten en aan de evolutie van hun gewoontes. Altijd met een voorsprong op onze concurrenten.
  • Teamspirit
    Ze houden eraan hun klanten 24 op 24 uur, 7 op 7 dagen bij te staan bij een ongeval. Ze begeleiden ook elk van haar verzekeringsnemers bij hun administratie.

Touring Verzekeringen garandeert een aangepaste premie aan haar verzekeringsnemers. De beschikbare formules zijn eenvoudig en concreet. Ze bevatten volledige informatie en geen verrassingen.

  • Een aangepaste premie
    Touring Verzekeringen biedt aangepaste kortingen aan haar verzekeringsnemers aan, ongeacht hun profiel: pendelaars, fietsers, motorrijders of jonge bestuurders. Iedereen krijgt de beste garanties aan de juiste prijs.  Goede bestuurders worden bovendien beloond.
  • Een transparant aanbod
    de algemene voorwaarden van Touring Verzekeringen kunnen rechtstreeks op hun website geraadpleegd worden. Hun producten zijn duidelijk en bevatten geen verrassingen. Als directe verzekeraar vangen ze de afwezigheid van een tussenpersoon op door volledige en gedetailleerde informatie.
  • Eenvoudige communicatie
    haar verzekeringsnemers krijgen het woord, hun getuigenissen vormen de basis voor de verbetering van de communicatie bij Touring Verzekeringen. Zij geven de voorkeur aan helder taalgebruik waarbij het verzekeringsjargon plaats maakt voor de woordenschat van alledag. De aanbiedingen van Touring zijn eenvoudig, concreet en voorzien van illustraties.

Bewust van zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van de samenleving, positioneert Touring Verzekeringen zich actief als een verantwoordelijk bedrijf dat zich betrokken voelt in het gemeenschapsleven. Dit engagement is de de Sociale Verantwoordelijkheid van Bedrijven (SVB).

Touring Verzekeringen maakt deel uit van één van de grootste verzekeringsgroepen ter wereld en heeft als doel zijn klanten op lange termijn te beschermen. Het bedrijf heeft dan ook een maatschappelijke rol te spelen.

De strategie van Touring bestaat erin de Bedrijfsverantwoordelijkheid centraal te stellen in haar beroep en in het dagelijkse beheer van het bedrijf. Ze nemen dit engagement naar haar medewerkers, onze klanten, onze leveranciers, het milieu en de aandeelhouders toe. Door een verantwoordelijke houding aan te nemen en producten en diensten met een toegevoegde sociale en ecologische waarde aan te bieden, neemt Touring zo goed mogelijk deel aan de economische en sociale ontwikkeling.

Ieder jaar worden een reeks concrete acties gelanceerd om tegemoet te komen aan haar SVB-engagementen. Zo heeft Touring Verzekeringen in de afgelopen twee jaar bijvoorbeeld:

  • Het volledige Touring Verzekeringen team gesensibiliseerd voor de doeleinden van de SVB
  • Verschillende verenigingen en instellingen met een sociaal doeleinde financieel ondersteund
  • Een programma in werking gesteld om de ecologische voetafdruk van het bedrijf te optimaliseren
  • Gratis fruit verdeeld onder haar werknemers
  • Haar voornaamste leveranciers betrokken bij het respect voor de SVB-waarden van het bedrijf
  • Eén keer per jaar de week van de SVB georganiseerd, tijdens  dewelke verschillende acties zijn gelanceerd (wandeling voor fondseninzameling, sensibilisering van het personeel voor milieubescherming of verkeersveiligheid …).